Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google nie jest łatwe, jednak istnieje kilka technik, które sprawią, że pozycjonowanie będzie skuteczne. Jak zatem skutecznie pozycjonować stronę? Nim zaczniesz to robić upewnij się, czy dysponujesz odpowiednimi zasobami. Chodzi tutaj zarówno o czas jak i o pieniądze, ponieważ im masz mniej jednego, tym bardziej potrzebujesz drugiego. Jeśli nie masz czasu samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem, wówczas powinieneś zlecić to specjaliście lub agencji. Jednak samo to, że zlecisz pozycjonowanie do zewnętrznej osoby nie oznacza, że zwalnia Cię to z rozumienia mechaniki samego pozycjonowania. Jako odpowiedzialny przedsiębiorca powinieneś wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie oraz jakie aspekty należy sprawdzić, aby wiedzieć że przebiega ono prawidłowo, tak abyś mógł skontrolować swojego podwykonawcę i potrafić rozmawiać z nim o tym, jakie działania i dlaczego należy podjąć, aby Twój serwis osiągał coraz lepsze pozycje. Sprawdźmy zatem co należy zrobić, aby skutecznie pozycjonować stronę internetową.

Najważniejsze elementy skutecznego pozycjonowania w Google

Pozycjonując się w Google powinieneś przede wszystkim pozyskać linki dla swojego serwisu, wybrać odpowiednie frazy sprzedażowe (czyli słowa kluczowe), zamówić lub wykonać treści pozycjonujące uwzględniające dane frazy oraz zoptymalizować stronę pod kątem użyteczności i poprawności kodu HTML. Co to wszystko oznacza? Omówimy to po kolei. Pozyskiwanie linków to nic innego, jak zamieszczanie adresu Twojej strony internetowej w innych serwisach. Możesz to robić poprzez nawiązywanie kontaktu z blogerami czy innymi twórcami treści w Internecie, bycie aktywnym na forach internetowych, wpisywanie swojej strony do listingów i katalogów lub postowanie w mediach społecznościowych. Istotne jest, abyś korzystał z kilku tych metod jednocześnie, tak aby Twój profil linków był maksymalnie zdywersyfikowany. Dzięki temu linkowanie do Twojej strony będzie wyglądać wiarygodnie i organicznie w oczach Google bota.

Wybór fraz sprzedażowych jest niezwykle ważny, ponieważ określa on na które frazy będziemy się w ogóle pozycjonować w wyszukiwarce. Zatem ważne jest, aby wybrać je z głową, skupiając się głównie na tych, które mogą oznaczać osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów lub usług. Nie wybieram ogólnych i krótkich słów kluczowych. Skup się raczej na tych słowach, które nie będą aż tak trudne do wypozycjonowania się. Zazwyczaj dłuższe słowa kluczowe są łatwiejsze niż te krótkie, a także są bardziej specyficzne i pozwalają lepiej odczytać intencję użytkownika. Dobrze dobrane frazy sprzedażowe są kluczem do powodzenia całego procesu pozycjonowania.

Inny aspekt prowadzący do sukcesu w pozycjonowaniu to optymalizacja serwisu ze względu na jego użyteczność. W zasadzie ten krok powinieneś wykonać w pierwszej kolejności. Chodzi tutaj o to, aby serwis nie zawierał błędów w kodzie oraz był po prostu użyteczny, czyli aby Twoja strona szybko się ładowała i była dostosowana do użytkowników mobilnych. Oznacza to, że serwis musi wyglądać dobrze bez względu na to w jakiej rozdzielczości jest oglądany. Jeśli Twoja strona będzie się długo ładować, wówczas nie masz co liczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Również strony nie dostosowane do wymagań ekranów telefonów nie zdobędą wysokich pozycji. Dbaj także o poprawne przekierowania na Twojej stronie, działające i przemyślane linkowanie wewnętrzne, a także poprawnie napisany kod HTML.

Content marketing idzie w parze ze skutecznym pozycjonowaniem

Nie da się dobrze wypozycjonować strony bez content marketingu. Zatem zadbaj  to, aby na dane słowa kluczowe również powstały artykuły pozycjonujące, które sprawią, że Twoja strona zacznie rankować w Google. Takie artykuły powinny być merytoryczne, ciekawe i poprawne, a także powinny zawierać odpowiednie zagęszczenie fraz sprzedażowych, oraz towarzyszących im fraz z tak zwanego „długiego ogona”. Jeśli uda Ci się napisać lub zakupić takie treści, wówczas możesz je dodawać cyklicznie na swoją stronę lub też możesz dodać je w zasadzie wszystkie na raz. Dodanie za jednym zamachem dużej liczby treści do strony nie jest błędem, w przeciwieństwie do tego jak to było z linkami.

By Admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *